xp500-banner

Text Size
Yamaha Tmax XP500

Tmax - TCROSSER Hyper Modified

Tmax TCROSS

  Zespół włoskich specjalistów, zebrany przez lifestylowy miesięcznik Riders Italian Magazine (www.riders-online.it), stworzył coś, co prawdopodobnie jest najbardziej zdumiewającą i prowokującą wersją tego skutera, jaka kiedykolwiek powstała.

 

Yamaha TCROSS Hyper Modified jest radykalną wersją TMAX-a, całkowicie ogołoconego ze swego oryginalnego nadwozia i przetransformowanego w pojazd o terenowym stylu i duszy.
Rodolfo Frascoli, współpracując blisko z Riccardo Girardellim, przed zaprezentowaniem pierwszego etapu projektu – demontażu, zaczął od ostrożnej analizy standardowej wersji modelu Yamaha TMAX. Obaj panowie usunęli prawie wszystkie elementy, biorąc na warsztat jedynie podwozie, silnik i widelec.  Wytyczne dotyczące tworzenia nowego TMAX-a kazały wykorzystać nadwozie, widelec i widełki kierownicy z motocrossowego modelu Yamaha YZ450F, a także jego terenowe koła i opony.



Następnym krokiem było umieszczenie nadwozia YZ450F na bazie TMAX-a. Aby połączyć ze sobą te dwa pojazdy, twórcy zdecydowali się wydłużyć wahacz w celu zastosowania 17-calowego koła zamiast 15-calowego.  W celu rozwiązania problemu kąta zawracania, zdemontowali główkę ramy, zmniejszyli kąt zawracania i ponownie zespawali całość.  Następnie zamontowali ramę pomocniczą, której zadaniem było podtrzymanie zbiornika paliwa i siedziska. Na koniec zaprojektowali hamulce, wydech, który posiada taki sam odcinek końcowy, jaki występuje w modelu YZ450F, oraz duże, ramienne koła, nadające pojazdowi prawdziwy wygląd Enduro. Wszystkie części plastikowe zostały polakierowane na brązowo, czego nie można zobaczyć w żadnym innym motocyklu typu off-road, a co kontrastuje z białymi częściami w modelu standardowym.

„Przyszedł czas, aby uruchomić silnik i przekonać się, czy nasze zaawansowane i ekscytujące prace przyniosą pożądane rezultaty. Wszystko zadziałało fantastycznie, a każdy element pracował idealnie. Silnik uruchomił się od razu, a odgłos wydechu sprawiał wrażenie, że najmniejszy ruch przepustnicy zmieni jego ton. Oto cała historia” – wyjaśnił Girardelli.

źródło: http://www.yamaha-motor.eu/pl

Dołącz do klubu
00781913
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1331
238
1569
418390
7304
14005
781913

Your IP: 54.166.228.35
2018-07-16 20:12

Odwiedza nas 26 gości oraz 0 użytkowników.