Sprężyna korektora momentu obrotowego ma za zadanie przeciwdziałać sile odśrodkowej, która działa na rolki w wariatorze.

   Twarda sprężyna to lepsze ściskanie paska i możliwość przeniesienia większego momentu obrotowego, bez poślizgu, na koło ale za to większe tarcie i szybsze zużycie paska. Potrzebne też są cięższe rolki aby przeciwdziałać jej sile. Miękka sprężyna to większe prawdopodobieństwo ślizgania się paska ale i mniejsze siły potrzebne do jej ściśnięcia.

Zatem przy standardowej wadze rolek zakładając twardszą sprężynę otrzymamy efekt podobny do montażu lżejszych rolek i odrotnie gdy założymy miękką sprężynę uzyskamy efekt cięższych rolek, czyli obroty silnika spadną.

Kluczem do poprawy przyspieszenia w tmaxie jest więc konieczność przeprowadzenia wielu prób w różnym zestawieniu rolki + sprężyna.

Dostępne tuningowe sprężyny korektora momentu obrotowego - Yamaha Tmax:

Malossi:

  • zielona (miękka) -37%
  • żółta + 7%
  • biała + 14%
  • czerwona (twarda) + 30%

 

Polini:

  • niebieska +15%
  • niebieska +10%
  • biała +3%

 

Cena tuningowych sprężyn to ok - 100 zł.

Kategoria: mechaniczny