- Opublikowano: 18 luty 2022
- Odsłony: 4090
Sprężyna korektora momentu obrotowego ma za zadanie przeciwdziałać sile odśrodkowej, która działa na rolki w wariatorze.
Twarda sprężyna to lepsze ściskanie paska i możliwość przeniesienia większego momentu obrotowego, bez poślizgu, na koło ale za to większe tarcie i szybsze zużycie paska. Potrzebne też są cięższe rolki aby przeciwdziałać jej sile. Miękka sprężyna to większe prawdopodobieństwo ślizgania się paska ale i mniejsze siły potrzebne do jej ściśnięcia.
Zatem przy standardowej wadze rolek zakładając twardszą sprężynę otrzymamy efekt podobny do montażu lżejszych rolek i odrotnie gdy założymy miękką sprężynę uzyskamy efekt cięższych rolek, czyli obroty silnika spadną.
Kluczem do poprawy przyspieszenia w tmaxie jest więc konieczność przeprowadzenia wielu prób w różnym zestawieniu rolki + sprężyna.
Dostępne tuningowe sprężyny korektora momentu obrotowego - Yamaha Tmax:
Malossi:
- zielona (miękka) -37%
- żółta + 7%
- biała + 14%
- czerwona (twarda) + 30%
Polini:
- niebieska +15%
- niebieska +10%
- biała +3%
Cena tuningowych sprężyn to ok - 100 zł.