Podczas Targów Ecima 2016 zaprezentowano kolejne (szóste) już wcielenie najlepszego maxiskutera na świecie. O randze wydażenia jakim jest premiera nowego Tmaxa jak i świadomością marki jak ważny jest to produkt dla firmy świadczy to, że w jego prezentację poprowadził sam prezes Yamahy w towarzystwie głównego dyrektora oraz Valentino Rossi, który wjechał modelem DX na scenę!!!
Nowością jest to, że Nowy Tmax530 będzie oferowany w trzech różnych wersjach: podstawowej, SX- usportowionej, DX- komfortowej.
Niestety wbrew oczekiwaniom użytkowników jednostka napędowa pozostała bez zmian i dalej ma 530ccm pojemności. Jedynym usprawnieniem jej poza zmianą umiejscowienia katalizatora i nowej obudowie filtra powietrza jest zastosowanie innowacyjnego - Yamaha Chip Controlled YCC-T systemu, który dzięki zastosowaniu 32-bit ECU na bieżąco odczytuje i analizuje otwarcie przepustnicy i natychmiast dostosowuje sterowany serwosilnikiem zawór przepustnicy tak aby zapewnić najwyższy moment obrptowy. Zastosowanie tego systemu pozwoliło także na wyposażenie Tmaxa w system TCS, który można włączyć oraz wyłączyć w zależności od preferencji kierowcy.
Ponadto nowy Tmax530 dostanie:
- Elektrycznie regulowaną szybę
- System D-MODE (to elektroniczna funkcja sterowania, która daje kierowcom modeli TMAX SX i TMAX DX możliwość dostosowania trybu pracy silnika do warunków jazdy i sytuacji na drodze. Kierowca może wybrać tryb T-Mode do jazdy po mieście lub tryb S-Mode do jazdy sportowej poprzez naciśnięcie przełącznika na prawym uchwycie.)
- tempomat
- podgrzewane manetki i siedzisko,
- II generację systemu SMART KEY zintegrowanego z blokadą stopki centalnej,
- nową aluminiową lżejszą ramę wraz z nowym dłuższym o 40mm wahaczem do którego zastosowano nowy poziomy amortyzator z możliwością regulacji naprężenia wstępnego i tłumienia.
- większy, mieszczący teraz dwa kaski typu Jet, schowek pod kanapą
- wyświetlacz TFT wyposażony we wszystkie niezbędne informacje o pojeżdzie.
- przygotowanie do podłączenia systemu bezpieczeństwa Dainese D-AIR® — (jedną z najlepszych dostępnych obecnie konstrukcji tego typu. W przypadku wykrycia uderzenia lub poślizgu system D-AIR® natychmiastowo nadmuchuje się, aby chronić kierowcę i pasażera przed obrażeniami górnych części ciała. Pomiędzy kombinezonem D-AIR® a skuterem TMAX nie ma żadnego fizycznego połączenia).
- My TMAX Connect - Właściciele modeli TMAX SX i TMAX DX mogą jako pierwsi kierowcy skuterów Yamaha cieszyć się połączeniem z Internetem poprzez aplikację Za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne, klienci mogą uzyskać dostęp do szerokiego zakresu danych związanych z ich skuterami SX lub DX, w tym do funkcji śledzenia pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi GPS, a także do zdalnej obsługi klaksonu i kierunkowskazów, ostrzeżeń o niskim stanie naładowania akumulatora, informacji o przekroczeniu dozwolonej prędkości, o wykroczeniu poza strefę dozwoloną oraz do raportów podróży.
TMAX Główne cechy
- Tempomat i tryb dostosowywania mocy silnika D-MODE
- Elektronicznie regulowana szyba
- Podgrzewane manetki i podgrzewana kanapa
- Specjalne wersje kolorystyczne i najwyższa jakość wykończenia nadwozia
- Dwucylindrowy silnik o pojemności 530 cm3 z systemem YCC-T spełniający normy EU4
- Regulowane zawieszenie tylne
- Aplikacja My TMAX Connect i zintegrowany system GPS
- Nowe, lekkie podwozie wykonane z aluminium
- System kontroli trakcji (TCS) i układ ABS
- System zapłonowy z kluczykiem Smart i blokada stopki głównej
- Nowoczesny zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT
- Możliwość podłączenia systemu bezpieczeństwa Dainese D-air®